פשוט לצעוד


לאחרונה אנחנו עדים לגידול משמעותי בכמות האנשים שנוהגים ללכת.
אנו רואים יותר ויותר שבילי הליכה מסודרים, פארקים ויותר קבוצות. מה יש בה בהליכה שעושה אותה כ"כ מבוקשת ונפוצה?
מסתבר שיש להליכה אינספור יתרונות: בעיקר הזמינות שלה:
את ההליכה ניתן לבצע גם בקבוצה וגם לבד, גם בחוץ וגם בחדר הכושר,  ניתן לדבר עם חברים/בן זוג וניתן אפילו לצעוד עם עגלת תינוק...
הליכה היא הפעילות הכי טבעית שכמעט כל אדם יכול לבצע, זו פעילות שיכולה להוות בסיס מושלם לחזרה לפעילות גופנית אחרי הפסקה, יש לה השפעה חיובית מוכחת על מדדים בריאותיים כגון: לחץ דם, דופק וסוכר.היא משפרת את הסיבולת האירובית והיא מעניקה תחושה טובה וסיפוק.
עובדה מעניינת היא שמבחינה סביבתית, במקומות בהם אנשים צועדים, הסביבה יותר נקייה ואז המודעות למניעת זיהום אוויר ורעש עולה, כך שהוכח מחקרית שיש להליכה קשר ישיר לשיפור באיכות הסביבה,  זו גם הסיבה שהרשויות מטפחות ומעודדות את ההליכה בתוך הערים ולא רק בפריפריה והיום עובדים על יצירת שבילי הליכה בתוך הערים.
שבילים אלה נוצרים על מנת לעודד אנשים ללכת לעבודה ברגל - זה נקרא "תחבורה אקטיבית".
להליכה גם השפעה חברתית וקהילתית, היא נקודת מפגש עבור אנשים מכל מיני מקומות והיא מהווה דרך להעצמה מנטלית אישית.


 
 
 
אז מה צריך כדי להתחיל לצעוד כמו שצריך???
 

 
  • נעלי ספורט נוחות, מאווררות, כבר שקונים אותן לשים לב שהן נחות ולא לחכות ש"יתרחבו בהליכה", כל נעל שמיועדת לריצה תוכל לשמש גם להליכה אך לא להיפך.
    טווח המחירים של הנעליים רחב מאוד, חשוב לא לבחור נעל בגלל המחיר הזול או המראה, אלא להתאים את הנעל למבנה הרגל ולפתולוגיות.
  • בגדי הליכה נוחים: ניתן לצעוד עם כל בגד, רצוי שיהיה נוח, שלא יגרום שפשופים ויאפשר את הסעת הזיעה מהגוף והאידוי שלה.
    מחיר לחולצה ומכנס  מקצועיים
     
  • פדומטר- כמובן שזה לא הכרחי אבל מומלץ מאודמכיוון בעזרתו ניתן למדוד את איכות  האימון ואת השיפור אדם אמור ללכת 10,000 צעדים ביום, בשביל להיחשב אדם פעיל, היום רוב האנשים הולכים בסביבות ה 3000 צעדים ביום והם אפילו לא מודעים לכך, הפדומטר מדרבן את האנשים לצעוד יותר.
    היתרון של הפדומטר הוא שהוא קל, נוח ופשוט לתפעול ואפילו זול.
  • שעון דופק: עוד אמצעי למעקב אחר הדופק- ועצימות האימון (מידע אל אחוז מהדופק המירבי בו נמצא המתאמן) הוא שעון דופק, חלק מהשעונים נותנים גם נתונים על הקלוריות ועל המרחק, עם זאת שימוש במד צעדים הוא מספק לא פחות ובנוסף זול יותר.
  • מקלות הליכה: מקל הליכה יכול לעזור בהורדת לחץ מהבירכיים ומהמפרקים בעת הליכה ונעזרים בו בעיקר בהליכה בשטח,
     
 
איפה כדאי לצעוד? על מסילה או באוויר הפתוח?
מסתבר שלעצמות ולשרירים לא ממש שמשנה איפה נצעד. היתרון של הליכה בחוץ הוא כי הגוף מתנועע ולא כמו על מסילה נעה בה התנועה חוזר על עצמה לאורך כל האימון. בחוץ אנחנו משתפים יותר חושים: ריח, שמיעה וכמובן שיווי משקל. יתרונה של המסילה הנעה לעיתים בא לידי ביטוי בכך שיש הטוענים שעליה הם צועדים מהר יותר, אבל זה לא קורה לכולם. בכל מקרה גם בהליכה על מסילה וגם בחוץ חובה להקפיד על סגנון הליכה נכון כלומר על: יציבה נכונה: אסיפת הישבן והבטן, משיכת הכתפיים לאחור ולמטה ושמירה על בית חזה מורם, מבט קדימה, לגלגל את כף הרגל מהעקב לבהונות, ונשימה טבעית, הנשימה נוצרת עם קצב ההליכה. רצוי לא להגדיל או להקטין את הצעד באופן מוגזם, ללכת בגודל צעד טבעי.


 
 

 


תפריט דף הבית טלפוןwazeפייסבוק