כושר לגברים


במעין התפתחות אבולוציונית לא בהכרח מוסברת, נוצרה עם השנים חלוקה לא רשמית שלפיה גברים מתאמנים בחדר כושר ונשים עושות שיעורי אירובי, פילאטיס ועיצוב. אך מה עם הגברים שחדר כושר לא בדיוק עושה להם את זה, ובכל זאת רוצים להתאמן? מסתבר שיש לא מעט כאלה, ועם המודעות הגוברת לחשיבות שבפעילות גופנית, הם מוצאים לעצמם אלטרנטיבות כמו אימוניCORE, אימוני משקולות בסטודיו ואפילו פילאטיס, וגמישות.

גם בכיוון ההפוך רואים מגמה שהולכת ומשתנה, אם בעבר היו מועדוני הכושר נחלת הגברים, שהיוו אז 80% המתאמנים, הרי שהיום 55% מהמתאמנים במועדוני הכושר הן דווקא נשים.
רואים היום יותר נשים באימוני משקולות באימוני TRX ואף בשיעורי אומנויות לחימה
 
 אז הנה כמה מילים על סוגי אימונים שונים שגם גברים יוכלו לבצע ואפילו להנות למרות שמיד חושבים שהם "נשיים"

פילאטיס
שיטת פילאטיס היא שיטה המתמקדת בחיזוק ועיצוב שרירי הליבה של הגוף- שרירי הבטן, הגב ורצפת האגן על ידי הגמשת והארכת שרירי הגוף בצורה עדינה ואפקטיבית. באמצעות חיזוק שרירי הבטן, הגב ורצפת האגן ניתן לפתח שליטה טובה יותר בגוף, התנועה הופכת לקלילה והיציבה לזקופה יותר. מכיוון שבפילאטיס מתאמנים בעיקר בשכיבה או בישיבה, העומס על המפרקים נמוך ביותר וכל אדם יכול לבצע את התרגילים לפי יכולתו. עם זאת, מגוון התרגילים בפילאטיס מאפשר לאתגר גם מתעמלים מתקדמים ומנוסים. השיטה מועילה מאוד לאנשים בריאים וצעירים, כמו גם למתאמנים מבוגרים או לסובלים מבעיות רפואיות. פילאטיס משמש ככלי עזר חשוב לטיפול בבעיות אורטופדיות כגון פריצת דיסק, נקעים חוזרים, אוסטאופורוזיס ועוד.
הפילאטיס מפתח גמישות וקואורדינציה ומדגיש את היכולת לפתח היכולת הכוח פיזי, תוך שימוש בשרירי מרכז הגוף (שרירי הבטן).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אימון כוח ומשקולות:
אימון עיצוב וכוח בסטודיו באמצעות משקולות, נחשב לנקודת התחלה טובה לפיתוח כוח.
 האימון מתמקד ותורם להפחתת שומנים, לחיזוק צפיפות העצם. הכובד של המשקולות נקבע על-פי היכולת האישית של המתאמן/ת ובהתאם לקבוצת השרירים שאותה מעוניינים לאמן
האימון כולל תרגילים באמצעות משקולות מסוגים שונים, כדורים פיטבול, גומיות מוטות, כדורי כוח, קטלבלס וכו' ובגלל  השימוש במשקל תוך כדי תנועה ועל גבי משטחים לא יציבים ישנו שימוש גדול בשרירי הבטן.
האימון מתקיים לרוב בצורת אימון מחזורי/אינטרוולים אך יכול להתבצע בצורת סטים כלליים על קבוצות שרירים שונות: לא בהרכח רק שרירי פלג  עליון. היתרון הגדול באימון הזה הוא העובדה כי הוא מחזק את כל הגוף כיחידה הולסיטית אחת ואף משפר מאוד את היכולת לשלוט בשרירי היציבה, הבטן והגב.
 
TRX
הTRX הוא אולי המכשיר המוצלח ביותר שנוצר באגף אימוני הcore - והאימונים הפונקציונאליים.
בעזרתו ניתן לבצע אימון המשתף את כל קבוצות השרירים, לחזק את שרירי הבטן, הגב והיציבה, לבצע תרגילי כוח מגוונים לרגליים ולפלג הגוף העליון ואף להעלות את הדופק.
האימון אשר מתבצע כנגד משקל הגוף מחייב את המתאמן לשתף את שרירי הבטן והיציבה בכל תנועה ותנועה ועל כן רמת הקושי של התרגילים עולה ודורשת מהמתאמן/ת לעבוד נכון יותר.
ה TRX גם מאפשר לעבוד עם כל מתאמן ברמה שלו ואף לאתגר מאוד את אלה שמגדירים עצמן חזקים ומאומנים היטב.
האימון יכול להתקיים כרצף תרגילים או בצורת אינטרוולים וברמות קושי בינוניות עד קשות מאוד המאתגרות את המתאמנים לעבוד על פי הספק של מקסימום חזרות בפרק זמן קצר.
יתרון לאימון זה הוא העבודה בשני מעגלים במקביל: מעגל אירובי ואנאירובי- מה שיכול לתרום מאוד לפיתוח ולשיפור סיבולת אירובית ולא רק לבניית מסת שריר.
 
סיום:
מגוון השיעורים בשוק הוא גדול ומאתגר, כל שיעור  מציע פיתוח מרכיבי כושר אחרים ואין גבול לאפשרויות צריך רק לנסות בסוף תמצאו את מה שהכח מתאים לכם.
 

 


תפריט דף הבית טלפוןwazeפייסבוק