השמנת יתר בילדים


אחד מכל חמישה ילדים סובל מעודף משקל - כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ילד שמן הנו בעל סיכוי רב להיות גם מבוגר שמן, ולסבול מגורמי סיכון למחלות שכיחות כגון סוכרת, יר כולסטרול ויתר לחץ דם ועוד, לכן חשוב לבצע פעילות גופנית בגיל צעיר על מנת לפתח הרגלי חיים בריאים. 
מסתבר לא רק הישיבה הממושכת מול המחשב היא שגורמת להשמנה בקרב ילדים, גורמים נוספים כמו מנות אוכל גדולות, פרסום מזון בטלוויזיה, צריכה מרובה של ג'אנק פוד ובעיקר פעילות גופנית מועטה בקרב הילדים היא שגורמת לתופעה לגדול.

מה תוכלו לעשות כדי למנוע תהליך של השמנה בילדיכם?
-להגביל את שעות הצפייה בטלוויזיה ואת שעות המסך בכלל (כולל מחשב)
-ליזום פעילויות המעודדות לתנועה על פני פעילויות שאינן למשל יציאה לפארק במקום יציאה לסרט
-לכוון לכך שהפעילות ושעות הפנאי לא יתמקדו סביב אוכל ולא להשתמש באוכל כתמריץ...
-לעודד את הילדים להתנייד ברגל לחוגים, לבי"ס ולחברים
 
מימד חשוב שכדאי להקפיד עליו, הוא בחירת מסגרת אימון איכותית המתמקדת בהוצאה קלורית.
ילדים נוהגים בדרך כלל ללכת לחוגים כמו כדורגל, בלט וכו', אך כדי שההוצאה הקלורית של הילדים בשיעור תהיה מרבית, זה לא תמיד מספיק. בחוגים ואימוני כושר אישיים שמטרתם ירידה במשקל מעודדים את הילדים להעלות את הדופק ולהישאר בתנועה לאורך כל השיעור ולא רק בחלקים ממנו. כמו כן משלבים עבודה על מרכיבי כושר שונים, כגון קואורדינציה, שיווי משקל, כוח, התמצאות במרחב וכו'.
 באימונים אירוביים (ריצה, רכיבה על אופניים) בקרב ילדים שלפני גיל ההתבגרות - הדגש צריך להיות על פעילות ממושכת ועצימות נמוכה. בשלבים המאוחרים יותר, עם העלייה ביכולות, ניתן להעלות גם את קצב הפעילות. לגבי אימוני כוח, בתחילה מומלץ לעבוד יותר על תרגילי קואורדינציה פשוטים, ובשלבים מאוחרים יותר לעבור לאימון קואורדינציה וכוח עם משקל הגוף או עם משקלים נמוכים.
באימוני ילדים עוברים הילדים אימון דומה לאימון כושר של מבוגרים אבל הדגש העיקרי הוא "אופן ההגשה" של התרגילים- הכוללים משחקי תנועה שונים, אימון תחנות ומסלולים.
על  מה כדאי להקפיד בעת בחירת אימון לילדים?

 
  1. שיכלול לפחות 35 דקות של פעילות אירובית רציפה (הליכה נמרצת, ריצה, ריקוד, שחייה).
  2. 20 דקות- תרגילי כוח וחיזוק באמצעות משקל גוף ועזרים כגון גומיות, כדורי כוח,    TRX  ועוד.
 
 
אימון כושר אישי:
אחת הדרכים לביצוע פעילות גופנית מותאמת היא מאמן כושר אישי. יתרונו של האימון האישי הוא בעיקר בכך שבמסגרת זו הילד יכול להרגיש "חופשי" יותר במידה והוא מתבייש, בנוסף דמות המאמן מהווה מודל לחיקוי בקרב ילדים ונרקם קשר מיוחד בין הילד והמאמן.
ויתרון נוסף חשוב לא פחות הוא הגמישות והזמינות, שלא כמו בחוגים, אין צורך להיות כבולים לשעה קבועה או להקפיץ את הילד אל החוג ובחזרה, האימון מגיע עד הבית.
באימון כושר אישי הילד עובר חוויה שונה, כיוון שהוא "המלך" בשיעור. המאמן  מתכנן עבורו אימון שמותאם ליכולות שלו ולקשיים שלו, כשהמטרה שלי היא לגרום לו להתאמן וליהנות, כשהדגש הוא על חווית סיפוק והצלחה.
 
 
 

 


תפריט דף הבית טלפוןwazeפייסבוק